Translate

23 oktober 2011

Det vimlar av katter ....


Igår eftermiddag var jag ute och gick med hundarna och jag hör någon som ropar på katten.

När jag kommer hem så gör jag middag och
senare är det dags för en ny promenad med hundarna,
det var då jag upptäckte alla katter som finns här hemma.

Hundarna var riktigt jobbiga att hålla
och jag ser små kattungar överallt.

Jag svär för mig själv och tänker att nu har dom släppt av katter här som de inte vill behålla. Jag får räknat ihop alla och det var fyra katter, en mamma och tre ungar.

Under kvällen kom jag att tänka på grannen som ropat på katten igår och jag gick dit nu på morgonen och frågade om hon hade någon randig katt. Tack och lov så var de deras katter. Kattmamman hade bara tagit ut ungarna för att lära dem jaga.

Snacka om att det är jobbig med sådana situationer.

7 kommentarer:

  1. Det var ju skönt de kom till rätta.

    Kram

    SvaraRadera
  2. fina bilder och det var bra att dom kom till rätta

    SvaraRadera
  3. Det var ju för väl att dom inte bara var lämnade av någon utan kom till ratta.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Skönt att katterna kom till rätta. Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att de inte var övergivna.

    SvaraRadera
  6. Kattmamman tyckte antagligen att hon nästan var hemma. Tur de bara var på en kortare utflykt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar bild på katten!!!

    SvaraRadera

♫♪ En riktigt magisk dag önskar jag DIG och vet du, ...¸.•°`♥✿⊱╮

♥ DÄR SATT DJUREN OCH TITTADE
PÅ STJÄRNORNA
AV SAMMA ANLEDNING SOM DE
TITTADE PÅ DEM. ♥

°`♥✿✿⊱╮★♥-♥-♥-✿-✿-♡♡♡---彡☆ ☺ ¸.•°`♥✿⊱╮♥ ♥ ★🌺☀️🙌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...