Translate

31 mars 2013

Då förbereder man för sommarens goda tomater.

Tro det eller ej men detta är faktiskt tomater från förra året.
Det du!

När frosten var på väg så hade ju inte alla tomater vuxit till sig och blivit röda så jag gjorde ett experiment med att klippa av grenarna som hade små gröna tomater på sig och sätta dem i en vas med vatten som jag senare glömde vattna.

Där hängde tomaterna i över ett halvår och blev röda.
Så idag när jag tog av de sista tomaterna blev ju tuppen väldigt glad.
Jag förberedde med att göra små planteringskrukor och 
gick ut för att hämta såjorden som var på utsidan.

Den är frusen och stenhård så den kan man använda som hammare.
Det blir till att plantera imorgon istället när jorden tinat.

Trots att det är fruset på utsidan har de redan tittat fram, 
våra små flugor. Det är fullt av dem på husväggen där de sitter och solar sig.

1 kommentar:

  1. Ja, nog är det fruset allt - och jag hoppas på lite mer plusgrader så att tjälen kan försvinna och allt vatten rinna undan!

    SvaraRadera

♫♪ En riktigt magisk dag önskar jag DIG och vet du, ...¸.•°`♥✿⊱╮

♥ DÄR SATT DJUREN OCH TITTADE
PÅ STJÄRNORNA
AV SAMMA ANLEDNING SOM DE
TITTADE PÅ DEM. ♥

°`♥✿✿⊱╮★♥-♥-♥-✿-✿-♡♡♡---彡☆ ☺ ¸.•°`♥✿⊱╮♥ ♥ ★🌺☀️🙌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...