Translate

14 mars 2013

Man kan se spåren efter dem.

Den lilla ekorren har varit och gått här hemma.
Det var ett tag sedan jag såg dem här hemma.
En grävling har man haft på besök idag också.
Förmodligen hörde den när vi kom gående och 
försvann in i skogen.
Grävlingen förflyttar sig nästan alltid i skritt. 
Oftast sätter den bakfoten ungefär i framfotens spår-avtryck.
I höstas där man ser mitt huvudskugga 
finns början på ett grävt hål.
Tror nog att det är grävlingen som varit där. Ja, kanske .. :)
Dovhjortarna fanns på kullen där 
den ensamma lilla kalven fanns för något inlägg sedan.

Här har vi mina , hundar och dovhjortens spår.


Men det hörs nåt annat ljud, vad kan det vara?
Äntligen fick vi se hackspetten som vi hört ett bra tag nu.

3 kommentarer:

  1. Så roligt att se bilderna på spåren. Vi har också ekorrar nu efter flera år utan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Spåren säger mej noll. Har ingen aning vem som gjort dom. Jo haren känner jag igen. Kram

    SvaraRadera
  3. Snö är ett prima medel för att få veta vad som försiggår i markerna!
    Hundarna vet det när de spårar,men det kan liksom inte vi...
    Kram!

    SvaraRadera

♫♪ En riktigt magisk dag önskar jag DIG och vet du, ...¸.•°`♥✿⊱╮

♥ DÄR SATT DJUREN OCH TITTADE
PÅ STJÄRNORNA
AV SAMMA ANLEDNING SOM DE
TITTADE PÅ DEM. ♥

°`♥✿✿⊱╮★♥-♥-♥-✿-✿-♡♡♡---彡☆ ☺ ¸.•°`♥✿⊱╮♥ ♥ ★🌺☀️🙌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...