Translate

7 juli 2013

Tre veckor gamla kattungar.

Första gången ute i sol.
Livet är fantastiskt för de små.
Jag har lagt upp 3 bilder på varje kattunge 
för om jag bara tar en bild så 
ser man inte så mycket av dom.

Dessa kattungar är fulla av liv och mycket sociala.
Här har vi Blackie som jag döpt henne till. 
Varför jag har gett henne det 
namnet är ju inte så svårt att lista ut... :)
Blackie
Blackie
Snusan, Blackie och Onkel Rex
Blackie, Snusan och morbror Rex
Jag, Snusan, Randi och Enya.
Iron, Ulven, Blackie och jag.
Morbror Rex
Lilla Enya är detta.
Enya
Enya
Jag döpte denna katt til Iron, som i Iron Man.
Iron rimmar ju dessutom på Vajron.
Och stål har ju samma färg som katten Iron.
Iron är i mitten.
Iron
Denna lilla tös har jag döpt till Randi.
Randig katt .....

(Strieped is the name of almost Randi in Swedish:)
Randi
Randi
Snusan i egen hög person,
öh ... jag menar kattunge :)
 
Hon kan redan bitas i näsor .. hahaha :)
Snusan
Snusan
Ulven döpte jag denna lilla spjuvern till.
En ullig katt.
Ulven
Han lyssnar på namnet Ulven. Det är lite kul :)

16 kommentarer:

  1. they're so adorable! growing big, now! rex is so good with them!

    SvaraRadera
    Svar
    1. They are lovely and they already do a lot of funny things.

      Rex is learning to be a good dog even if the small kitten sounds in that way a dog that just want to taste a little bit of them .. hehe :)

      Radera
  2. Vilka underbara bilder och så fina namn du har kommit på. Tur att Rex passar dem. Här är ungarna en vecka idag och har precis öppnat ögonen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är inte lätt att komma på namn, man måste ibland fråga om namnet passar bra för dem.
      Ta Ulven tex. jag frågade honom om han gillade namnet och det gjorde han för han tog tag i sitt syskon och brottades med det ... hahaha :)
      Ska kika på dina små :)

      Radera
  3. God morgon. Så fina dom är. Jag gilla Iron. Men jag har lovat att det blir ingen mera katt här när vår Lakris är borta. Han blir 13 år 1 aug. Idag får vi besök av dotter o dotterson från Sthlm, dom ska vara här på sem tills den 17de. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en gammal katt du har.
      Misstänker att han kommer att få en massa goda saker på sin födelsedag, det lilla lejonet :)

      Radera
  4. åh vad söta :) otroligt näpna små varelser
    kramar

    SvaraRadera
  5. Jaa... vem kan det bli "bäst" katt av bland de där? Tur man slipper välja en. Även tur att Rex vaktar dem så bra. Visst ler han!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, han ler allt!
      Dom är så mysiga hela högen. Kommer väl att gråta blod när dom ska till sina nya ägare.

      Radera
  6. ^h, så mysigt med kattungar. Saknar den tiden (katten är kastrerad..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt och man måste verkligen se sig för var man sätter sina fötter :) Det är allt en speciell tid med små kattungar :)

      Radera

♫♪ En riktigt magisk dag önskar jag DIG och vet du, ...¸.•°`♥✿⊱╮

♥ DÄR SATT DJUREN OCH TITTADE
PÅ STJÄRNORNA
AV SAMMA ANLEDNING SOM DE
TITTADE PÅ DEM. ♥

°`♥✿✿⊱╮★♥-♥-♥-✿-✿-♡♡♡---彡☆ ☺ ¸.•°`♥✿⊱╮♥ ♥ ★🌺☀️🙌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...