Translate

25 augusti 2013

Fixat här hemma.

Jag fick ett plommonträd  som jag
planterade för några år sedan till vänster
och ett äppleträd  fick jag nyligen
med 3 sorter äpple på
(familjeträd)
som jag satt på höger sida.

Jag har även satt nät runt det
så det inte händer något som det gjorde
med vinbärsbuskarna bredvid
eller gurkörten och andra
blommor som du kan se på bilden under.


Det är dom där stackars hjortarna som gör det!
Under tiden jag planterade trädet
så låg aborrarna i saltlag
för att några timmar senare rökas.
Så här blev det.
En massa rökta aborrar och en gös.

16 kommentarer:

  1. hope the smoked fish was good! hope the deer leave your trees alone.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The fish taste really nice and I do hope that they will leave my fruit-tree alone.

      Radera
  2. Kan tänka mig att det kommer att smaka alldeles utmärkt!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Ja, det är riktigt mums :)
      Den första satt jag och åt med händerna.

      Radera
  4. Åh så gott och härligt det ser ut! Har också ett familjeträd eller rättare sagt hade. Det blev överkört i sommar av en rullande bil och gick av vid roten.

    Ha det så gott♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt. Rullande bilar i en trädgård är ju inte precis vad man önskar. Hoppas du fick ett nytt träd.

      Radera
  5. Abborre till middag det är mums det..............

    SvaraRadera
  6. Träden har tagit sig! :)

    Det gjorde inte mina här hemma! :/

    SvaraRadera
  7. Rökt fisk är så gott. Synd bara att jag inte gillar att fiska :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  8. Mums, så gott! Vi studerade en rök på nära håll i helgen och åt rökt makrill. Sopergott!! Så rök ska införskaffas men det får bli till nästa fiskesäsong...Kramiz

    SvaraRadera

♫♪ En riktigt magisk dag önskar jag DIG och vet du, ...¸.•°`♥✿⊱╮

♥ DÄR SATT DJUREN OCH TITTADE
PÅ STJÄRNORNA
AV SAMMA ANLEDNING SOM DE
TITTADE PÅ DEM. ♥

°`♥✿✿⊱╮★♥-♥-♥-✿-✿-♡♡♡---彡☆ ☺ ¸.•°`♥✿⊱╮♥ ♥ ★🌺☀️🙌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...