Translate

2 juli 2011

Det viskades i mitt öra ...


Tidigt på morgonen innan ljuset börjat lysa, 
viskade små älvor i mitt öra att jag kommer få
kungligt besök i trädgården.

De var helt sant de sa för på morgonen sprang jag efter
fyra långa ben som tog jättekliv.
Jag frågade om jag inte fick lov att ta ett kort
av Ers skogliga konung.

Han svarade mig att han hade inte tid att vänta på mig för att hämta kameran för han hade bråttom till nästa skogsmöte.

Det han lämnade som spår efter sig var ett
halvtuggat ek blad med en massa grön gegga runt sig som rann ur hans mungipor när han pratade.

9 kommentarer:

  1. Kungligt!

    Ett sådant besök var länge sedan man hade!!

    SvaraRadera
  2. God morgon. Inte mej förunnat att få sådant besök. Kram

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack så mycket! :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Så typiskt att inte ha kameran med sig...Det har hänt mig också...fast det är nog några år sen nu...Få se ett kanonobjektiv...och ingen kamera!
    Hoppas du vill rösta på mitt for! Inget djur, men fin natur! Kramiz

    SvaraRadera
  5. Godmorgon i stugan! Ser grått ut denna dag...men jag är optimist...Vi SKA ha grillmat!!! Kramiz!

    SvaraRadera
  6. det var ju synd att han inte kunde vänta, ha en fin kväll nu

    SvaraRadera
  7. Konungar brukar ha lite bråttom... synd att kameran inte redan hängde runt halsen.. ;)

    SvaraRadera
  8. Godmorgon denna blåsiga men varma sommarmorgon! Tusen tack för att du röstar på mitt kort! Kramiz!!

    SvaraRadera
  9. Det ser man, men du får kanske mer chanser

    SvaraRadera

♫♪ En riktigt magisk dag önskar jag DIG och vet du, ...¸.•°`♥✿⊱╮

♥ DÄR SATT DJUREN OCH TITTADE
PÅ STJÄRNORNA
AV SAMMA ANLEDNING SOM DE
TITTADE PÅ DEM. ♥

°`♥✿✿⊱╮★♥-♥-♥-✿-✿-♡♡♡---彡☆ ☺ ¸.•°`♥✿⊱╮♥ ♥ ★🌺☀️🙌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...