Translate

9 augusti 2013

Lusthuset nere vid dalen och andra konstverk.


Vi följer stigen ner till dalen och det hänger fullt av tavlor,
stora tavlor målade längs stigen tills vi ser lusthuset i glas.
Vid dammen bredvid huset finns ett
annat konstverk som hänger ovanför vattnet.

En blå fisk.
Vi går genom lusthuset och fortsätter
längs stigen som slingrar sig fram i skogen.
Ytterligare ett bord i smide som verkligen gör sin plats här.
Det rinner en å nere i dalen som
Molly doppar tassarna i denna varma sommar- dag.
När vi går upp för backen i stigen möts vi av
en vild äng där det växer fullt av liljor.
Här var ett roligt inslag i allt skapande, en målad stubbe.
Muren som går längs sidan,
delar upp denna vackra äng med annat som
du ska få se lite senare i inläggen från Gunillaberg.
Har ni sett så mycket liljor.
De flesta är av den röda sorten.
Jag hittade en enda vit lilja där.
I slutet av ängen såg jag en lama som
stod där och kikade på allt som rörde sig.
Nu har man kommit fram till glashuset där det hålls konserter.
Laman går till vänster här och ängen har jag bakom mig.

I nästa inlägg tycker jag att vi kikar på denna byggnad med
en helt otroligt vacker klang i då man enbart pratar.
Tänk då hur det ska låta med en orkester här inne.
Fortsättning följer ...

6 kommentarer:

  1. i like the gazebo. and lovely reflection of the blue fish in the pond!

    SvaraRadera
    Svar
    1. This is a very nice house.
      Lovely to visit it in the summer.

      The fish is nice. It's remind me on a koi- fish :)

      Radera
  2. Vilken fantastisk spännande plats! Liljor är så vackert...
    Jo, det var även en glasbottom båt, så det gick bra att se fiskar genom botten av båten (färjan). Fast vi var ute med en annan sådan båt och då matades fiskarna med bröd så vattnet formligen kokade av fisk! kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket underbart ställe!!!!! Fisken gillar jag skarpt!

      Radera
    2. Den ängen är så somrig som en äng bara kan bli :)

      Det är häftigt när man kan se hur det ser ut under vattnet i båten :)

      Radera

♫♪ En riktigt magisk dag önskar jag DIG och vet du, ...¸.•°`♥✿⊱╮

♥ DÄR SATT DJUREN OCH TITTADE
PÅ STJÄRNORNA
AV SAMMA ANLEDNING SOM DE
TITTADE PÅ DEM. ♥

°`♥✿✿⊱╮★♥-♥-♥-✿-✿-♡♡♡---彡☆ ☺ ¸.•°`♥✿⊱╮♥ ♥ ★🌺☀️🙌

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...